Sunday, March 29, 2009

sejarah chatting.haha.cena boleh sangkut??

em..suatu hri di hari lapang.rmhku telah dipasang satu modem yg ku xsgka rupanya boleh membawa kita ke mana-mana sja.sbut ja n then taip ke mn tempat anda nk pergi.selesai click ke search.kita pon sampai!.haha.canggih x canggih.dunia tnpa sempadan la katakn.

time tu ku bru form2.mn la reti nk guna.ayh ku slalu pesan.menda ni (modem) perlu di psang dgn betul.bila dh pasang,kena la guna dgn betul.haha.time tu aku rsa tenet ni cm bosan ja.so,xamik perduli sgt.org len sakan ja duk syok sembang bab download.tp ku bt do no.xminat.bkn syok pon.

ada suatu hri tu.spupu ku dri KL blik kmpung.adoi.dia tu klu nk blik ja cukop lama.pdahal KL ja pon.kot la Sabah ka,sarawak ka xpa laa juga blik jarang2.aku duk penang dulu pn kerap gk blik ulang alik.tp penag tu dekat la kot dgn kedah nk bnding KL.haha.aku borak dgn spupu ku tu sakan la jg.borak punya borak,dia tya ku satu soklan:

"hg da tenet?"

ku jwb,"ada ada.awt?"

"haa..ada myspace?add aku la k"

"myspace??menatang pa tu?"

"laa.tu pon kO xtau.nnti aku ajar"


ajar punya ajar.ku xfaham.mau xfaham.kot la nk explain kt kertas ke apa ka.ni x.bt pembayng ja dgn tagan.haha.kacau.cena pon,dia bg lawan web utk aku try.

balik2 rmh ja trus on.cewah.rsa cm best la sbb dia ceta boleh brkwn ramai la,xkira mn2 negeri.then boleh letak pa2 muzik yg kita suka kt profile.
menda tu xsusah pon.tp xret nk letak gmbar,layout pa smua tu.biaq kosong ja.tp tetap duk tggu org add.cee..tggu la smpai byk hri gk la.
haha.yela.time tu xtau kita boleh add kwn.igt tggu ja.

*shrinng
new friend request


haha.syok teruk msa tu.dlm hati ni girang xsgka.

"ada gak org nk kwn dgn aku.haha"

tgk2..alah.spupu aku.ceh.
haha.aku approve.
last2..sorg tu je la kwn aku.cm bosan cena ntah.aku pon xbuka la myspace smpai la msuk form3.


pidot pl pasang tenet.haha.dia ajaq ku main friendster.pastu ku pn study la bab chat ni.haha.msuk kpd Ym seterusnya Youtube.xlupa jg KAMPUNGCHAT oleh kamal.haha.time tu zmn kegemilang kami la.aku akhirnya reti utk upload gmbaq,lagu,layout and apa2 ja brkaitan chat.

aku update myspace dan friendser.lps2 update ja.keesokkannya.wahhh..ramai gak add aku.aku smpai x brgnjak dri tmpt duduk.blik2 skolh ja,dpn komputer la jdi tempat istirehat aku.
myspace aku on9,friendster pn aku on9 gk.
aku sering bt pernilaian antara kelebihan ms dgn fs.yg mn lbih hebat.
yg psti ms mng sbb bila on9,akn nmpk simbol on9.tu la sng nk nyembang.
tp..lama kelamaan.aku rsa cm xtenang.asyik2 fikirkn nk on9 ja.dah tu ada rmai lama chat pl.jenuh jdi lalai.pdhal,bila nyembang..hbis cmtu ja.lgpn org kt myspace cpt lupa kwn2 yg depa chat.sbb boleh reply komen trus tnpa melihat profile.so,apa perkembangan depa xkn amik kisah.
satu lgi,org2 dlm myspace byk yg xsnonoh.melampau sikit.aku pling xsuka bila berkwan dgn budak2 KL.byk picture dlm profile depa ni keterlaluan.gothic pa benda ntah.duk sanjung xhbis2.punk tu toksah duk kata la.dh jdi adat pon.depa ni jg jnis sombong.add org,then deret send komen ngaku kita add depa.xpuas hati btul.

aku pn amik la kputusan delete account myspace,bg aku,friendster pn dh ok.lgpn klu ada ms n fs,sma gk la.sbb klu nyembang pn dua-dua asyik dgn org yg sama ja.cuma tajuk and topik ja asyik berlainan.haha.klu di igtkn blik cm kelakar ja.fs aku xakan delete kot sbb klu ku delete gk nnti org kata ku xamik prkembangan IT pl.haha. friendster best.sbb ramai ku kenal kt sna.:D

sekarang sy bebas!.hnya ada satu ja laman chat iaitu friendster.haha.tp YM trkecuali na.huhu

No comments:

Post a Comment