Saturday, April 11, 2009

is it my destiny?

setiap pertemuan,pasti ada perpisahan.mmg kata2 yg ada intipati.
aku mnulis di sini bkn niat kosong.tp memperjelaskn keadaan yg mnimpa kpd aku selama ini.blog yg ku bt ni pn sememangnya khas utk penceritaan perjalanan hidup yg brliku-liku serta onak cabaran.

fatin hanisah.nama seorang wanita yg elok pekertinya serta penyabar.seorang yg lurus,kuat pndirian,brminda trbuka,serta kelakar.byk bnda yg dia lakukn thp aku shingga mninggalkn byk memori.

pernahkah seorang yg kamu knl sggup berusaha cri bnda yg trbaik utk kamu?
result dia amat cemerlang jika nk dibnding result aku yg sgt trok.amat ketara skli perbezaannya.namun dia xprduli smua tu.malah dia yg brusaha mncri laman web dri pelbagai sumber supaya aku dpt tempat yg trbaik dn sesuai dgn jurusan yg ku mahu kan.

pernah seorang yg kamu knl menasihati kamu?
antara aku dan dia lgsung tiada rahsia.trmsuk hal kwn2 yg aku brkwn skrg ni.apa yg dia nasihatkn byk memberikn impak yg tinggi kpd ku.dia yg slalu mngingatkn aku,dia juga yg selalu mnyedarkn aku.

bila diimbas smula apa yg dia lakukn kpd ku,mmg jelas terbukti dia jg mnyukai aku.jujur aku ckp,ku pn suka kpdnya.tp tu lah jodoh.apa yg dia nasihatkn ialah bljr tangani perasaan suka kpd hawa,sekiranya brkwn fokus kpd realiti iaitu brkwn.mmg kata2 yg ada pngajaran.
sblm ni dia xakui yg dia sukakn aku.
namun aku nk selongkar isi hatinya.
satu ptg ku tya kn kpd dia satu soalan yg mmg sukar utk dia tidak mnjwbnya.

"em awk,cth la klu sy ada someone special awk terasa x?sila jwb dgn jujur.sy nk tahu sbb sy xnk sakiti hati sesiapa.

dia mnjwb..

"em bismillah..sy fikir sy akn terasa kot if awk da someone cth.tp klu awk bgtau yg awk dh ada..insyaallah under kontrol.sbb sy xprnah trfikir utk ada someone spcial.awk pn tahukn yg sy penah jumpa kaunselor 2 talk bout boys smata2.em xpalah,dun wory,klu ada.ckp ng sy.jgn sorok2.huhu"

bila dgr kata2 tu.sayup dan suram aku rsa.disebalik ketawa kecilnya..ku dpt rasa..emm ntah la.dh trbukti yg dia sukakn aku.cuma kami brpegang kpd prinsip klu couple skli pn,xkn ke mana.apa yg dpt kita bt?xda pa2 pn.perjalanan msih jauh.msih ramai yg bakal kita jumpa.adakah kita pasti yg hubungan itu akn brkekalan?.
lgpn klu aku amik dia sbg pasangan pn msti akn mnyusahkn dia.sbb dia bakal brpindah ke luar negeri ats pertukaran kerja ayhnya.aku xnk dia trikat utk mnyukai org yg bakal dia temui berdamping dgnnya.

aku reply kata2 dia balik..

"kita bakal ada haluan msing2.dan awk pn akan brpindah.mcm2 lg yg akn kita lalui.sy faham apa yg awk mksudkn.bt msa skrg sy xda someone spcial.awk jgn risau.cuma sy bimbang sy akn alami perasaan tu.sbb tu sy tya awk.sy xnk nnti sakiti hati sesiapa.mcmmn pn insyaallah sy pegang kata2 awk.kita ialah kwn kn."

dia mnjwb lg..

"em sy lega awk ckp cmtu.xksh kat mn pn,n dgn siapa pn,harap pendirian kita xberubah.insyaallah"

mmg kata-katanya trsusun,kemas,dan ada ciri2 kematangan.apa yg brlaku sudah trbukti kami tiada jodoh.atau mungkin beberapa tahun akn dtg kami akn brsua smula dgn status yg sama,or maybe status yg sudah brbeza.apa yg pasti pnglaman aku utk berpasangan msih blm trcpai.mmg sudah takdir aku.ini lah liku liku khidupan yg aku lalui.alhamdulillah,smua dugaan itu byk memberi pngajaran kpd aku.malah mnjdikn aku lbih berfikiran matang.mcmmn pn aku tetap meletakkn dia antara org bkn dri kerabat kluarga yg terbaik dlm kotak hatiku ini.dia mmg seorang yg baik.smoga dia akn brjumpa org yg lbih baik dari aku dn dpt mnjaganya dgn sbaik-baiknya.nmun hati kecil ku msih jg brdoa yg org itu ialah aku.....skirnya tidak,adakah aku akn temui org yg baik spt nya?

waallahua'alam.apa yg pasti,stiap bnda yg brlaku ada hikmahnya.

5 comments:

  1. mat jiwang..
    dan 1 lagi..
    mana ank taw antara ampa tiada rahsia..
    mati2 masing kita x bole taw..
    ank munkin rsa ank dh taw bnyk psal dia..
    tp lbih bnyk lg yg ank xtaw..
    haha..

    ReplyDelete
  2. tidak.setakat ni sja dh ckop byk.haha.dah2.ceta lama.sja nk jelaskn ja.kn hg duk cakap budak bahiyah ni trok.xsmua yg xbaik cek na.

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  4. waaa...
    ati angah telah dicurik oleh bdk tu..
    tahniah~
    hehehhe..
    we..rindu sgt kat korank semua....

    ReplyDelete
  5. ya.mn la dia amik kunci.bkn sng nk buka peti hati yg ada code rahsia.haha

    ReplyDelete